torsdag 2 april 2009

Lite virkat och böcker

Japp , tänkte jag skulle visa dagens fynd , som jag hittade för 40kr på röda korset och vad jag har lyckats virka i dag av ett gammalt linne... ja.. man behöver inte kasta gamla kläder. Utan gör om dem i stället!=D
Mitt fynd! 40 kronor för en hel virkad kofta.. inte illa va?
Jag gjorde ny spets på de här gamla linnet. Vart rätt nöjd med det hela. De som är synd med alla mina bilder som jag har tagit på den här bloggen, visar inte de rätta färgerna. Jag virkade dit ljus lilla och lite mörkare lila... Min favorit färg!
Ett litet tips på bok:
Den här virkboken va ju ett fynd! Ja alltså om man kan virka med engelsk beskrivning. Bra med bilder och förklaringar!=D

I dag har jag annars haft en full dag med att vara ute och gå och kolla in lite affärer. Jag ÄLSKAR ju secondhand affärer. Inget går upp mot att hitta fynd för billig penning.

Petra

2 kommentarer:

  1. Va smart att göra om kläder så där. Jag skall skicka upp lite kläder som du kan få virka dit simpsonfigurer på :)

    SvaraRadera