torsdag 12 mars 2009

Hej allihop igen!!
Den här veckan har jag virkat mycket... eller ja de är nog som vanligt.. mycket virkning i mitt hem.
Först så blev det en "teacosy".. Ville pröva och se om jag klarade att virka en sån där runt min fina te kanna. Jag hittade nämligen ingen bra bild på nätet som kunde passa min tekanna så jag gjorde på fri hand.
Sen så virkade jag en STOR skål som jag skulle ha på vardagsrumsbordet, för alla mina garner som finns för om jag skulle komma på att virka mig något...
Och nu mitt senaste projekt!
Virkade lampskärmar. De tog ett tag att göra... himmel alla blad och stjälkar.. och givet vis blommorna..Jag gjorde två av de här. Till två lampskärmar i hallen. Vart rätt bra.=D Ja de är ju lite mer egen vintage virkning som jag hittatde på själv. Som sakt, Jag gör mina egna virkmönster för skojs skull. Men måste även erkänna att jag kollar mycket på googles bilder om andra som virkat och bloggat. Folk där ute är ju jätte duktiga!! WOW!!... Tur man kan gå ut på nätet och bli inspererad!

Ha de gött, allesammans!
Petra

1 kommentar: